50. Rajd Barbórka
Rajd Barbórka to prestiżowa impreza, będąca symbolicznym zakończeniem sezonu rajdowego w Polsce. Każdego roku na jej starcie stawiają się najlepsi polscy i zagraniczni kierowcy. Impreza od lat cieszy się wielkim powodzeniem, a szczególnie widowiskowy odcinek rozgrywany wieczorem na ulicy Karowej. Rajd ten nie zalicza się do żadnej oficjalnej klasyfikacji, dlatego też startują w nim auta różnych klas, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność. Tegoroczna, jubileuszowa, 50. edycja odbyła się 1. grudnia 2012 i składała się z trzech odcinków specjalnych: OS1 rozgrywanego na terenie Cytadeli, OS2 na Torze Służewiec oraz OS3 na lotnisku Bemowo. W tym roku, odmiennie niż w latach poprzednich, wyniki kryterium rozgrywanego na ulicy Karowej nie wchodziły w skład klasyfikacji generalnej rajdu.
Szczególnie ciekawy dla kibiców był OS nr 3, ze względu na fakt umieszczenia na nim "hopki". Dzięki niej można było podziwiać efektowne skoki rajdówek. Niektóre z nich były naprawdę spektakularne.
Zwycięzcą 50. Rajdu Barbórka, po raz szósty, został Tomasz Kuchar, jadący samochodem Subaru Impreza. Wyprzedził Michała Sołowowa (Ford Fiesta WRC) o 3,48s. oraz Michała Kościuszko w Fordzie Focusie WRC.
Nie był to jednak koniec emocji. Na kibiców czekał bowiem jeszcze widowiskowy OS na ulicy Karowej. Ze względu na jubileuszową, pięćdziesiątą edycję rajdu, organizatorzy przygotowali kilka niespodzianek. Jedną z nich była prezentacja historycznych samochodów wyścigowych, które przez lata można było podziwiać na odcinkach specjalnych.
Jeszcze większą atrakcją okazała się prezentacja repliki legendarnego samochodu sportowego, zbudowanego pod koniec lat 50-tych w Fabryce Samochodów Osobowych w Warszawie - Syreny Sport, za kierownicą której usiadł znakomity kierowca rajdowy Leszek Kuzaj.
W oczekiwaniu na rozpoczęcie oficjalnego ścigania na Karowej, kibice zobaczyć mogli wiele jazd pokazowych, w tym popisy drifterów.
Z grona kierowców uczestniczących w zamykającym rajd odcinku na Karowej tylko trzem udało się złamać granicę dwóch minut. Zwycięzcą został po raz drugi z rzędu Kajetan Kajetanowicz, pilotowany przez Jarosława Barana. Wyprzedził drugiego Tomasza Kuchara o 1,6 sekundy oraz trzeciego, Lucę Rosettiego, o 1,92 sek.